Autoimune bolesti

Autoimune bolesti, uključujući autoimune bolesti kože, su u porastu!
➡️Kao i kod drugih autoimunih bolesti, tijelo je zahvaćeno sistemskim putem, što može uticati na kvalitetu života. Osim toga, dok su mnoge autoimune bolesti nevidljive golim okom, autoimune bolesti kože su veoma vidljive!
➡️Veza crijeva i koža
I crijeva i koža važni su regulatori imunološkog sistema i svaki od njih ima svoje jedinstvene mikrobiome. Kada dođe do neravnoteže u bilo kojem od njih, vaša koža može biti ogledalo toga.
Kao što je objavljeno u jednom pregledu literature iz 2021. godine, disbioza u mikrobiomu kože i/ili crijeva povezana je s promijenjenim imunološkim odgovorom, promovišući razvoj kožnih bolesti.
➡️Evo nekoliko primjera kako je osovina crijeva-koža uključena u razvoj kožnih manifestacija autoimunih bolesti i imunološki posredovanih kožnih bolesti:
➡️Atopijski dermatitis (ekcem): Iako nije potvrđeno da je autoimune prirode, mikrobna raznolikost kože je smanjena, što omogućava proliferaciju Staphylococcus aureus, koji je čest uzrok kožnih infekcija. Osim toga, niže su koncentracije Faecalibacterium prausnitzii, koje stimulišu proizvodnju kratkolančanih masnih kiselina u crijevima kako bi pružile protuupalno djelovanje.
➡️Psorijaza: kožne lezije pacijenata sa psorijazom imaju veći nivo proteobakterija, koje su tipično patogene, zajedno sa višim omjerom streptokoka i proteobakterija u poređenju sa kontrolnom populacijom. Osim toga, stolica pacijenata s psorijazom često sadrži manje korisnih bakterija, a više patogenih sojeva E. coli.
➡️Vitiligo: Pacijenti s vitiligom doživljavaju uništavanje melanocita (ćelija koje koži daju boju) iz imunoloških ćelija, citokina ili autoantitijela. Dok njihova zdrava mjesta na koži imaju uglavnom aktinobakterije, utvrđeno je da su mjesta lezija visoka u Firmicutes i Proteobacteria.
➡️Sistemski eritematozni lupus (SLE): Pokazalo se da pacijenti imaju niži omjer bakterija Firmicutes i Bacteroidetes na koži i u ustima, a obično imaju i crijeva koja propuštaju.
➡️Dermatitis herpetiformis: Kožna manifestacija celijakije (autoimune bolesti), koja je rezultat oštećenja tankog crijeva uzrokovanog konzumiranjem glutena.